söndag 3 mars 2013

Skånsk trädgårdsmässa

Här kommer lite höjdpunkter från trädgårdsmässan i Malmö.
Populärt med allt gammalt, det ska var som på mormors tid....
 
 
Själv gillade jag skarpt dessa stolarna som fanns på flera ställen i olika färger...priset var inte riktigt lika kul kan jag säga....

 
Enkelt sätt att göra en trevlig blomsterhylla...en gammal trästege och bräder lagda på tvären...

 
Man kunde även rösta på häftigaste fågelskrämma....

 
 
Frågan är ju vilken av dessa som skrämmer flest fåglar...???
Med hem från mässan hade jag två par trädgårdshanskar, fröer och två fina vita hortensior.
 
 
Idag har solen lyst hela dagen och jag var precis ute och letade vårtecken och här kommer lite bilder på mina fynd....Nu vill jag ha riktig vår!!!!




3 kommentarer:

  1. Kul att se att man äntligen är lite trendig då! Jag har massor med saker från min mormor och fullt med mormorsväxter i trädgården ;-)
    Härligt med riktiga vårtecken i blomform. Jag väntar ännu....
    /kram Anette

    SvaraRadera
  2. Hos ig är det fortfarande mer än halvmeter snö hos dig blommar det, så avis jag blir, ser så fint ut. Och tack för en trevlig tur genom mässan, mormors tider är romantisk, kan bli en fin interiörsommar i trädgården :)

    SvaraRadera
  3. SPännande med rapport från mässan! Jag hade planerat att åka, men räkningshögen blev så stor att utsvävningarna får vänta :( Ska hämta nya glasögon i morgon dessutom och ajöss med ALLT kul som kostar. Fast det blir nog bra att kunna läsa i sängen igen. Nu räcker inte armarna till längre, he he.
    Härligt nytänk med stegen! Det ryms ju mer så också :)

    Kram, Lisa

    SvaraRadera

Tack för att du tog dig tid att skriva en hälsning.Jag läser alla med glädje!