söndag 20 maj 2012

Nu blommar min klematis!!

Fick denna klematis "Propertius" förra året av en granne som tack för lånet av saker hon hade lånat av mig och nu blommar den! Jättefina rosa/vita klockor. 



Min gode vän Carina som jag känt sen vi var 3-4 år har haft en liten trädgårdstäppa utanför sin lägenhet i flera år men de senaste åren tappat intresset och tiden för att sköta den så förra helgen  var jag där och fick gräva upp och ta med mig hem vad jag ville. 
En av sakerna jag blev mest glad för var denna kaprifol med tillhörande ställning. Den fick sin nya plats i min rabatt ut till vägen. Jag fick gräva bort lite på min prästkrage och satte sen kaprifolen innanför "bågen" av prästkrage. Bredvid på båda sidor har jag mina blå iris som jag fått av en annan god vän . De har aldrig blommat hos mig så jag väntar med spänning....framför har jag fyra " The Fairy" rosor. Tulpanerna till höger är "Uncle Tom" och till vänster franstulpaner "Lambada" När jag planterade rosorna i somras så hade jag ju såklart glömt att jag hade tulpanerna där så därför kommer tulpanerna upp mitt i rosen....Typiskt mig!!

Lambada

Uncle Tom

Hoppas ni får en skön vecka med fint väder!!

Mia

7 kommentarer:

  1. Oj blommar clematis hos dig nu, det är bara att konstatera att vårt land är avlångt.Så fin tulpanen Lambada är.'
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  2. Jag har också en sån clematis som börjar blomma nu! Har för mig att den heter Pink Flamingo. Det är jättesöt. Fint rabatt och tulpaner finns verkligen i en massa fina varianter. /kram Anette

    SvaraRadera
  3. Vilken raring din klematis är och tulpanerna är fantastiska! Visst är det härligt att vi har tulpaner som kommer först med sin prakt. Därefter börjar annat att blomma.
    Det blev väl inte så dumt med tulpaner i rosen. Extra lång blomningstid, hihi.
    Din nya rabatt är jättefin och vilken tur att få "ärva" växter! Förstår att du haft en riktigt bra helg.
    Gotta dig vidare i sommarvärmen nu!

    Kram, Lisa

    SvaraRadera
  4. Du efterlyste blå nävor hos Annavattenkanna. Mitt tips är Johnsons blue eller Rozanne som blommar länge.

    SvaraRadera
  5. Åh, vilken härlig Klematis, det är aldrig fel att få sånt som tack för lånet:) Härliga Tulpaner du har oxå, mina blommar oxå nu. Kram Helen

    SvaraRadera
  6. Förstår att du är glad för den clematisen :)så mycket fint du har i blom Kram Suss

    SvaraRadera
  7. Den blommar här också. Visst är den fin!
    Birgitta

    SvaraRadera

Tack för att du tog dig tid att skriva en hälsning.Jag läser alla med glädje!