måndag 17 september 2012

Blå & lila sommarminnen!

 Idag visar jag de utlovade blå/ lila sommarminnena. Min blå/vita rabatt med inslag av lila jobbade jag med tidigare i somras och la sten runt om...ett himla slit men jag tycker att det blir snyggare med sten runt för jag är inte så flitig med att hålla gräskanterna fina och skurna så med sten ser det bättre ut.
rabatten ser lite tråkig ut på denna bilden, alla mina knallblå veronikor har blommat ut här och är nerklippta.

Ny för i år är en låg variant av lin. Underbar ljusblå blomma!


 Mina lökar av Himmelsblomma planerades i våras och några kom upp så jag fick se även denna fina blå blomma.

På en liten klassresa med jobbet inköptes denna söta lilla keramikfågel.

 Iris
Ännu en liten fågel köpt på loppis och riddarsporrar i bakgrunden.
 Även i stenpartiet har jag fått in lite favoritfärg. Dvärgklocka.

Nästa gång vi ses tänkte jag visa vad jag har fler för växter i mitt stenparti.

Ha det bra till dess och vill ni skriva en liten hälsning när ni tittar in så kommer jag att läsa den med glädje!

Mia

6 kommentarer:

  1. Blå blommor är något alldeles speciellt.
    Lin blomman var ju gudomligt söt.
    Kram Ing-Mari

    SvaraRadera
  2. Vilka underbara blå färger, lin var längesedan jag odlade det kanske är dags för det igen.
    Kram Malena

    SvaraRadera
  3. Verkligen en spegelbild av himmelen din plantering.
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  4. Oj, vad mycket blått och fint! Det blir nog en blå rabatt här också så småningom! :)

    SvaraRadera
  5. Det finns något vilsamt i det blå, och jag dras till det, upptäcker jag mer och mer. Kanske är det för att det påminner om himmel, om hav?
    Ha en härlig helg! KRAM Marie

    SvaraRadera
  6. Du har verkligen lyckats hitta många vackra, blå bkommor. Helt fantastiskt! Rabatten är jättesnygg och visst är det bra med sten. SOm jag skrivit förut är jag avis på dina runda stenar - här är de så kantiga : ( Nåväl, man tager vad man haver.
    Denna helg var trädgårdsarbete inplanerat, men det regnar och är skittråkigt (ursäkta uttrycket) ute. Kanske går jag ut en stund. det finns ju inget dåligt väder...

    Kram, Lisa

    SvaraRadera

Tack för att du tog dig tid att skriva en hälsning.Jag läser alla med glädje!