måndag 10 september 2012

Lycka är att ha ett lyckoklöver!

I våras så vann jag små knölar av Lyckoklöver oxalis  i en tävling som en av mina goda bloggvänner hade.
Jag blev lite sen med att få dom i jorden så jag hade ingen större förhoppning om att det skulle bli något bra resultat men tji fick jag för så här vackra blev dom. Helt underbart söta små blommor.
Krukorna har stått hela sommaren och förgyllt mina järnmöbler.

Ena sorten är rödbladig med vita blommor.


Den andra är grönbladig med små ursöta rödrosa blommor.



Nu gäller det bara att förvara dom frostfritt under vintern så man kan ha dom nästa år också.

5 kommentarer:

  1. Lyckoklöver är en tacksam växt.Köpte en planta på en växtmarknad och den har varit så fin hela sommaren.Och dina ser jättefina ut.

    SvaraRadera
  2. Så fina de är båda två! Både blommor och blad. Blommar länge också!
    /Cika

    SvaraRadera
  3. Vilka fina! Jag gillade särskilt den röda!

    SvaraRadera
  4. Kul att dom blommar så fint hos dig, dom är verkligen tacksamma :)
    Lycka till med förvaringen också...
    Ha det gott/Stina

    SvaraRadera
  5. Gillar bladen. De är lätta att övervintra. Ställer min ganska kallt och mörkt.
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera

Tack för att du tog dig tid att skriva en hälsning.Jag läser alla med glädje!