måndag 2 april 2012

Detta har börjat växa hos mig!

 Idag har vi haft väldigt omväxlande väder i Komstad, i förmiddags när solen sken så tog jag på mig och gick ut för att rensa i min sista rabatt (sen är alla vårstädade...pust) efter bara en liten stund fick jag gå in igen.....det började snöa!! och blev svinkallt.Så här har det hållit på hela dagen men jag fick lite gjort i alla fall. Passade på att ta lite bilder när solen var framme på allt som börjat växa...det är så HÄRLIGT att se nu när det tittar upp små gröna blad i rabatterna på lite av varje.
Aklejor sticker upp på många ställen...alltid lika spännande för man vet aldrig vilken det är som har frösått sig på de olika platserna.

Riddarsporre

Lungörten blommar för fullt nu och den lilla vita såg jag idag för första gången den planterade jag ifjol.

 Primulor "Gold lace" och Gold Lace red"

 En huvudkudde av begynnande Jättedaggkåpa.

 Söt liten gul Lundviva och lila Bollviva.
 
Hoppas ni också har fått lite att njuta av i era rabatter!
Mia

4 kommentarer:

  1. Åh så långt våren hunnit hos dig, så många söta vårblommor! Jag hade tänkt börja rensa i rabatterna nu när jag är ledig en vecka men det är alldeles för kallt, har ingen lust att vara ute i kölden! Vårstädningen av rabatterna får snällt vänta tills det blir lite varmare här hos mig:))
    Ha en fin påskvecka!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad mycket som blommar och är på gång hos dig redan! Härligt med tidiga vårblommor!
    /Cika

    SvaraRadera
  3. Så där långt har inte blomningen kommit här hos oss.Men det ser mycket mysigt på dina bilder.MVH

    SvaraRadera
  4. Åh så mycket du har på gång. Den vita lungörten är så fin. Den hamnar på min inköpslista nu!
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du tog dig tid att skriva en hälsning.Jag läser alla med glädje!