fredag 6 april 2012

GLAD PÅSK!

Åkte genom vår grannby igår och kunde bara inte låta bli att stanna och fotografera skyltfönsterna hos den lilla lanthandeln. Är det inte underbart så säg! Skyltat helt i gammaldags stil med gamla saker.
Kolla in den gamla automaten för små tablettaskar.....25 öre styck..det var ett tag sedan minsann.


Så här skulle jag gärna påskpyntat hemma om jag hade haft dessa fina sakerna.

Måste även passa på att rekommendera en hemsida där ni kan titta på bilder på en helt fantastiskt fin trädgård och hur den har byggts upp.De är även konstnärer så om ni tänkt åka på konstrunda på Österlen så måste ni göra ett besök i Smedstorp.
Kolla in här.

Önskar Er alla en underbar Påsk!
Mia

9 kommentarer:

  1. Men så fint pyntat, man blir lite nostalgisk:)
    Jag önskar dig en underbar och fin påsk!

    SvaraRadera
  2. Underbart pyntat skyltfönster!
    Glad Påsk önskar jag dig!

    SvaraRadera
  3. Så fint skyltat.Tycker mig känna igen en del saker sedan barndomen.Ha en Glad Påsk.

    SvaraRadera
  4. Härliga skyltfönster!
    Önskar dig en Glad Påsk!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Glad Påsk på dig tillbaka!
    Vilken tur du hade kameran med
    så vi fick se allt det fina och minnas.
    Ann.

    SvaraRadera
  6. Så himla snyggt! Jag blir inspirerad, något liknande skulle man ju kunna göra i trädgården...
    Ha en underbar påsk du med!

    Påskpussar, Lisa

    SvaraRadera
  7. Så fint, vilka minnen det väcker! Kram Hanna

    SvaraRadera
  8. Verkligen fint :) synd att det är så långt till Österlen för annars hade jag gärna kollat in dessa utställningar för jag har hört mycket gott om dem av en jobbarkompis som brukar åka ner varje år Kram Suss

    SvaraRadera
  9. Så långt som till Österlen åker jag inte men också Enköping har konstrunda som brukar vara av god kvalité. Din växt tror jag är en näva, jordstammarna och kulören på baksidan pekar ditåt, men vilken vet jag inte. Biokovo är en gissning. Glad påsk!

    SvaraRadera

Tack för att du tog dig tid att skriva en hälsning.Jag läser alla med glädje!