söndag 11 september 2011

Puss på dig lilla lövgrodan!

Igår natt när Dennis kom hem så satt denna lilla lövgroda på fönstret på ytterdörren och tittade honom djupt i ögonen...vem vet kanske det var en liten grodprinssessa. Kanten som den sitter på är inte bredare än 2 cm och fönstret sitter en meter upp på dörren så hur grodan har kommit upp dit kan man ju fråga sig? kan dom hoppa så högt eller klättra rakt upp på en dörr???
Fotot är inte så bra för han fotograferade den från insidan.


Så här ser mitt stenparti ut i dagsläget. Lite rostiga hjul har satts på plats och lite fler växter bl.a dvärgruta, bergstenfrö(har underbart blå blommor liksom gentianian), rödbladig sedum,3 lavendel uppe i bakgrunden och mina 2 lewesior.

Jag har försökt att lägga ut lite mer sten och gjort 3 olika ytor med småsten där jag har satt mina Lewesior.
Mamma gjuter i betong så den här fina rosen har jag fått av henne och tre hjärtan la jag också på denna platsen. Nästa steg blir att ta dit ännu fler stenar så det blir ett riktigt stenparti.


Just nu öser regnet ner här igen...men numera blir man ju mer förvånad om det inte regnar nån dag....

3 kommentarer:

  1. Vilken söt groda :) och så otroligt snyggt du fått till det i din trädgård :) Kram Suss

    SvaraRadera
  2. Det är mysigt med grodor, lite liv i trädgården.
    Stenppartiet växer verkligen till sig och så snyggt!
    Kram Pella

    SvaraRadera
  3. Guuud så fiiin! Jag vill också ha lövgrodor! Nu blev jag lika grön av avund som grodan!
    Det blir riktigt fint i din trädgård. Så spännande att följa! Här händer inget på den fronten just nu, annat kommer emellan. Jag får nöja mig med att njuta av dina projekt tills vidare = )
    Kramisar, Lisa

    SvaraRadera

Tack för att du tog dig tid att skriva en hälsning.Jag läser alla med glädje!